Khamis, 28 Ogos 2014

Jihad seks dan Wahabi

Aneh tapi ada wanita Malaysia kita ke Syria, nak bagi khidmat seks untuk pejuang. Kalau nikah proper, seks proper tak ada masalah. Tapi askar berapa ramai, gundik berapa ramai? Apakah kesakitan berperang luka itu jihad lelaki, kesakitan disenggama beramai-ramai itu jihad perempuan?

Ini kisah gadis yang dipaksa jadi penjihad seks di Syria.


Bila ramai perempuan Arab taknak jadi konon 'pejuang', depa import dari Malaysia pula. Even, dari banyak tempat rasanya.

Hmm...

Nabi dah lama bagitahu, sesiapa yang nak berjaya di dunia, hanya boleh dicapai dengan ilmu. Siapa yang nakkan akhirat, juga dengan ilmu. Dan of course, kalau nak berjaya di dunia dan akhirat pastilah dengan ilmu++.

Kemaruk nak berjihad tanpa ilmu jadi bangang macam ni lah.

Aku sekarang sedang menelaah buku Princess tulisan Jean Sasson. Aku cerita dekat kawan aku beberapa pengalaman teruk Puteri Sultana, dia kerling dan question aku, "kau percaya ke omputih?" Aku nak jawab tulisan atheist tidak biased mana-mana agama paling baik untuk kita start off pencarian/analisa. Tapi aku diamkan. Tidak perlu berhujah kalau kita faham keadaan belum bersedia, selagi pencerahan itu tak effect apa apa pun pada daily life.

Puteri Sultana cerita tentang Arab dan seksual. Especially penyalahgunaan seks di kalangan Arab makam tinggi. Jika mereka hanya libatkan sex toys lantak lah, tapi yang sedih bila hal ini menyakitkan dan merendahkan kaum wanita. Perempuan jadi macam barang. I want, you come, I don't, you go. Just like that.

Bila demand persenggamaan haram ini menggila, vacuum dalam market jijik ini menyedut adik-adik innocent dari populasi Arab bawahan yang terdesak dalam hidup. Even di Cairo sendiri, budak-budak dijual untuk seks. Arabs, kata Sultana, suka kelangkang budak. 14 tahun, 15 tahun, sudah jadi isteri kepada suami 60-an, 70-an, atas nama politik, bisnes dan perpaduan. Apa budak itu rasa bapak dia nak kisah apa?

Aku pernah ke Bahrain. Di Bahrain, aktiviti maksiat mencolok mata. Kalau di Malaysia kita pelik nampak pakcik berkopiah panah anjing, di Bahrain kau akan muntah tengok Arab pakai jubah putih, semutar bawa biji tasbih masuk pub layan GRO dan alkohol. Bagi Arabs, Bahrain ini jannah.

Arabs is sick.

Aku berpendapat sindrom jihad seks ni sejenis manipulasi seksual ke arah itu, atas nama jihad. Apabila penggila seks mahu ikut serta berjihad dia jadi layu bila tidak dapat seks. Atau apabila jihadist berkurang, ditarik para penggemar seks dengan gula-gula penjihad seks. Formula ini kita boleh lihat banyak angle, boleh pertikai, tapi still; a common sense, is it so hard to get each army a local wife? Is the pain of being rape by many, considered a jihad? Are you defining sexual jihadist as a tool to boost your fucking crazy morale?

A tool?

Ya, mengikut Puteri Sultana, di middle East wanita jadi macam alat. Ditutup hitam, faceless. Walking faceless creature, cannot speak, cannot smile, cannot choose what she want in life. Semua ini, mengikut Reza Aslan dalam buku No God but God, dilakukan penguasa yang fanatik Wahabi, yang ban kaler pada tubuh perempuan, ban wajah perempuan di public, ban lesen memandu untuk perempuan. Jihad seks juga dipelopor oleh pengikut fanatik Wahabi walau Muhammad bin Abdul Wahhab sendiri tak pernah suruh.

Hmm... oh ya, pernah suatu hari aku ke HyperPanda (HyberBanda). Shopping. Sedang ralit pilih sayur, seorang pakcik Arab sebelah aku ni tiba-tiba mendongak. Aku lihat dia gelisah. Di mencari-mencari. Di sekeliling dia ramai la makcik-makcik Arab berabaya dan berpurdah tengah pilih sayur. Aku tengok dia macam pening kemudian dia panggil entah mana-mana, "Hoi, hei." Kedengaran suara perempuan berbalas. "Ha, hena, hena," angkat tangan. Kat depan dia je.

Aku tahan gelak. Dia cari bini dia daaa. Dah semua sama, gelappp je, tak tahu mana satu. 

Hmmmmmm....

Kita mewarisi agama Islam. Kalaulah 30 tahun lalu kita lahir di Kampung Impedu Miu di Thailand, nama kita 99% kemungkinan bukan lagi Ahmad Reza tetapi Ong Krak Thong, beragama Buddha tiap-tiap hari makan babi.

Apabila kita discuss fasal agama, tolong faham bahawa ilmu pengetahuan universal perlu kita patuhi terlebih dahulu. Ilmu mantik, statistik dan sains matematik mesti strong untuk kita analyze data-data dari teks, inskripsi, cerita bawaan orang dan sebagainya. Kita berterima kasih pada saudagar Arab yang bawa Islam ke Tanah Melayu, tetapi mengikut telunjuk mereka buta-buta bukan sejenis terima kasih. Itu bangang namanya.

Kita ada maruah Melayu, bangsa kita bangsa Melayu yang bukan diberi nama oleh British, Portugis atau Saudi, tapi Allah. Tuhan.

Tuhan yang jadikan bangsa Jepun dengan tradisinya. Bangsa Roman dengan tradisinya. Bangsa Cina dengan tradisinya. Allah yang setup cosmic yang membentuk sistem stellar yang mengelilingi bumi. Allah letak bumi di orbit ke-3 sejauh 149,600,000 km dari matahari dengan bentuk ellipse berpusing dipaksi senget membentuk iklim, gunung, sungai dan variasi ekosistem. Indeed Allah buat ikut apa yang Dia kehendaki. Manusia lalu berbangsa-bangsa, berbeza rupa dan perangai. Allah yang tentukan kita bangsa Melayu. Maka kita kena maintain Melayu, jaga identiti Melayu, jaga adab resam Melayu.

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan. Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya. - Hujurat, 13.
Fahamkan sebaiknya apa itu suruhan agama, apa pula suruhan palsu yang bermotifkan kuasa. Apatah lagi adat tradisi buruk dalam populasi manusia lain.

Susah nak jawab di padang Mahsyar esok-esok. Soal Malaikat, "Allah suruh kamu jaga kemaluan dan maruah kamu untuk keluarga dan keturunan kamu, mengapa kamu ke Syria untuk disetubuhi sebegitu?" kalau setakat nak jawab, 'saya ikut orang je.' Kalau rasa jawapan tu strong, silakanlah.

Be wise.


3 ulasan:

Tirana berkata...

Dah lama kak tirana nak baca buku Princess tapi tak terbeli lagi...huhu

Prince of Noob berkata...

artikel yang baik. saya dah follow awak - Noob

eyriqazz berkata...

Kejam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Goodreads

Books I read

A Brief History of Time
Seven Habits of Highly Effective People
The Power of Now: A Guide to Spiritual Enlightenment
Hadith 40
ESQ Way 165
Lā Tahzan: Jangan Bersedih!
A World Without Islam
A History of God: The 4,000-Year Quest of Judaism, Christianity, and Islam
No god but God: The Origins, Evolution and Future of Islam
Muhammad: A Prophet for Our Time
Parallel Worlds: A Journey Through Creation, Higher Dimensions, and the Future of the Cosmos
The Road to Mecca


Khairi's favorite books »