Khamis, 18 April 2013

Video seks Mustapha Ali - pendapat.

Pandangan aku semenjak dulu, common. Baik pelakonnya Soi Lek, budak Kedah, Anwar Ibrahim atau Mustapha Ali, dosa mengaibkan orang lebih teruk daripada dosa berzina dan lebih teruk kalau diri sendiri sebenarnya memiliki aib yang sama.

Ramai member tanya aku fasal video lucah ni, tulen ke, betul ke? Diorang tahu aku pro PAS, jadi mungkin nak provoke atau ikhlas nak tahu. Aku percaya 8 orang follower aku mesti tertunggu-tunggu untuk aku ulas perkara ni. Jadi ini dia.

Selepas menyelongkar blog-blog pro UMNO dan hantar tweet ke seorang sahabat berbunyi, "mana video nya, tak jumpa cari". Dia lalu bagi link video penuh. Sejujurnya, minta maaf encik Mustapha Ali, video ni power. Piksel padat dan bit-bit suara kedengaran genuine. Mungkin tulen, dan kalaupun video ini dibikin... kos pembikinannya pasti melepasi angka juta, mungkin melebihi kos filem Cicak man 2 Planet Hitam.

Seseorang ada quote butir kata Tun Mahathir, "if they can make Avatar, then can also make 9/11..."

Kadang-kadang kita tak terfikir bahawa dunia ini sebenarnya gila. Something yang kita langsung tak terjangka. Surprise gila babi macam magik David Copperfield yang mati-mati kau ingat dia pakai jin ekceli dia pakai asid, tali, wheel dan skrin pantul cahaya saja. Macam siri Magic's Biggest Secret Finally Revealed yang kadang-kadang awesome, kadang-kadang expected.

Kita anggap video sebegini perfect tak mungkin ia dibikin. Mustahil. You know, ini pattern pemikiran majoriti yang boleh dieksploitasi tambah-tambah lagi memang sebenarnya pihak pengkhianat mempunyai dana yang mencukupi. Apatah lagi dalam keadaan terdesak. Rakaman-rakaman 'biasa' pelakon yang disimpan boleh saja di super impose menggunakan CGI. Dengan modal RM50k, you can merge 2 videos together. Say, video seekor singa dan satu lagi video seekor buaya, dua video berasingan yang boleh dicantum jadi satu seolah-olah buaya dan singa sedang berinteraksi antara satu sama lain. Satu-satu benda fishy yang aku nampak dalam video ni, tiada scene menampakkan wajah Mustapha Ali dan perempuan tu dalam satu frame di mana kedua-dua muka mereka nampak dengan jelas. Kalau ada pun, selepas tutup lampu di mana ketika itu kita nampak piksel turun mendadak dan wajah jadi kabur sebelum dihadang buntut. You know, they can be two different people in two different scenes, but unfortunately in the same room and in the same running CCTV. You can cut and merge them, and sex scene yang berwajah kabur tu, you can make it afterward by setting the same backdrop. Voice can be made, don't be surprise.

I know, for most of you, this sounds ridiculous. But I tell you, in politics, they read us a few steps ahead. They know people will believe the video, and nobody will ever find any sense if the filming cost shoot up to millions. You know how much NGO fork out their money to UMNO? Millions...

Now... aku macai PR, kan? Well, itu aku punya CSI sendiri dan berbanding dengan kemungkinan kedua (video itu tulen), 10% saja aku reserve untuk teori pertama.

Of course, kemungkinan lain yang paling seronok didengari macai UMNO adalah video ini original. Cuma kalau ori pun, mungkin mereka dah kahwin, mut'ah ke. Atau, mungkin mereka di bawah pengaruh hipmosis. Ambik la bahan free aku bagi untuk kutuk aku.

Cuma satu sajalah.

Percaya tak percaya itu, simpan dalam hati demi nak jaga aib seorang manusia. Nak komen dengan konklusi   pun amat berbahaya kalau tak dengar sendiri daripada tuan punya badan. Allah akan menutup aib kita di akhirat andai kita kembali kepada Nya. Ini amat jelas. Di samping balasan syurga, bidadari, dan nikmat singgahsana dari lukluk, turut disertai pakej balasan penerima amal tangan kanan di akhirat nanti adalah satu guarantee daripada Allah yang maha tahu, bahawa aib kita akan disembunyikan. Ini satu hadiah tak ternilai bagi seorang yang bertaubat. Selamanya dosa-dosa kita jadi rahsia antara kita dan Allah. Maknanya, menutup aib ini satu perkara yang cukup penting sehingga dijanjikan di akhirat secara eksklusif.

Jadi, kalau Allah memberi janji eksklusif untuk menutup aib hambanya di akhirat kelak, cuba fikir, sebesar mana dosa kita jika kita MEMBUKA aib itu kepada public. Cuba fikir.

Allah... apa yang dikejar? Pengaruh? Wang? Rasa bangga?

Kadang aku termenung, Allah kenapa lah mesti ada neraka. Dan Brown jadi atheist sebab dia pelik bagaimana manusia boleh percaya wujudnya tempat seteruk neraka. Cool man, katanya. Everybody got reasons for all their actions, and sometimes, moreover, the reason is not within his control. Tak boleh ke rotan je, tarik sideburn ke. Ya lah, manusia ni makhluk lupa. Yang lahir-lahir terkebil-kebil apa pun tak tahu. Yang kadang jahil bukan atas pilihan dia sendiri tapi conditioning dari zaman kecil, suasana, dan sebagainya. Apatah lagi nak jaga nafsu bukan main susah. Jadi. Apa teruk sangat sampai nak kena dimasukkan ke dalam neraka abadan abada?

Fikir-fikir balik, mmm... memang nampak keterlaluan, tapi sebenarnya memang ada manusia yang memang layak masuk neraka...

45 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bukan ke bagus hukum membuka 'aib' org ini di perjuangkan oleh penyokong pr terutama pas bermula dari isu rahim tamby chik yg lgsung xde bukti dulu.. juga isu menteri berbangsa cina yg ngaku pelakon video seks 1 ketika dulu.. bukannya isu buka aib ini dosa hanya hadir bersama pemimpin mereka sahaja...
jika dari dulu terdengar ungkapan buka aib itu sgt berdosa dikalangan pykong pas pasti org tahu pas itu membawa islam dgn baik... tapi hakikatnya... tidak.

Khairi Mohd berkata...

stand PAS bukan stand aku 100%, dan aku pro PAS bukan bermakna aku sokong PAS 100%. Itu fundamental.

Isu Tamby Chik rasanya ada laporan polis daripada remaja yang dirogol, wallahu a'lam. Jika ada itu kes berlainan, bukan buka aib tapi kes jenayah.

even, sekarang ni lepas penamaan calon dah ada keluar calon umporno bagai... ini kerja macai PR yg kita kena tolak.

hikari berkata...

8 orang follower.. ish ish ish.. hehehe.. sedehh kan.. hihihi

Tanpa Nama berkata...

macam mana pula aib Najib dan Altantuya? tiada 4 orang saksi, tiada video, keluar macam2 fatwa kata halal buka aib pemimpin...

tapi bila kena pemimpin sendiri, keluar pula macam2 fatwa jangan buka aib orang lain...

bila Hamka kata fatwa kaum kera, tahu pulak melenting...

aku pun sokong PAS, tapi cukup sekadar undi 5 thn sekali... tak payah emosional sgt....

Khairi Mohd berkata...

Alhamdulillah. Sokong PAS.

Sedara kena kupas aib itu nature dia mcm mana. Kalau ia melibatkan wang rakyat, kezaliman dan court kes... somebody related kena dedahkan secara terus dan by fact.

Aku sendiri taktahu sejauh mana kes altantuya berjalan tapi somebody got documents and proofs. Dia claim lah.

So kes melibatkan wang rakyat dan kapal selam rakyst yg tak boleh menyelam dibeli dgn inflated price hampir 2 kali ganda.

Kes mustafa ali? It is personal. It is a video no any other proof. So fikirlah sendiri.

Tanpa Nama berkata...

aku sokong PAS bukan sebab PAS nak buat hukum Islam (tak dak dalam manifesto)... tapi sebab meluat tengok alasan hangpa bila tanya apa2, mesti salah kerajaan... sket2 kerajaan.... OK, now rakyat akan bagi hangpa kuasa nak tengok hangpa lagu mana nak naikkan ISLAM, HUKUM HUDUD (tiada dalam manifesto) .... Ini kali lah...

pasal kes Mustafa Ali, aku tak nak sentuh... tak nak baca pun... buat tambah dosa kering ja....

PAS mungkin bersih rasuah... tapi jangan lupa... hangpa tu BERPAKAT... atas nama pakatan... PKR tu bersih ka? berapa ramai wakil rakyat PKR turn over? PKR itu EX UMNO... jika mereka buat salah, hangpa pun terpalit sama... sebab hangpa dah "BERJEMAAH" dengan mereka...

So bila aku cakap ni, jangan TUDUH aku MACAI UMNO plak... sebab aku kritik pakatan tak kritik UMNO/BN... Hamka dah byk kali ulang ayat ni.... kalau tak kritik UMNO bukan bermakna kita sokong UMNO, tapi kerana UMNO itu sendiri dah well known dengan kesalahannya...

Yang nak pilih ni la kena kritik2 sket, JANGAN keluarkan fatwa kera, jangan taksub, jangan melampau2.... itu yang HAMKA perjelaskan dalam artikel2 dia sebelum ini.... hang macam baru baca jer blog dia....

sebab tu aku tersengeh hang cakap dia macai UMNO.... nampak sangat kebodohan hang.... itu jela... sket2 macai, sket2 macai.... macam bangang je aku tgk bebudak PAS ni....

Khairi Mohd berkata...

Berpakat itu strategi politik pilihanraya.

"JANGAN keluarkan fatwa kera." - Statement ini merujuk kepada Ulamak PAS, menunjukkan tahap IQ kau dan kereta mayat menyamai mentaliti penyokong UMNO. Walaupun kau pangkah PAS tapi pakai mentaliti UMNO, sama saja bodohnya.

Nik Aziz, Haji Hadi, Harun Din, mereka semua bercakap di pentas ceramah dan merujuk pada setiap kes dan hukum kes itu berdasarkan Quran dan Hadith. Dengar keseluruhan ceramah mereka, bukan di TV3, Utusan dan BH. Jika kau percaya Nik Aziz, Haji Hadi, Harun Din mengeluarkan fatwa kaum kera, kau dan kereta mayat punya otak sama level dengan macai UMNO.

Tanpa Nama berkata...

LOL strategi nak kan KUASA, bukan strategi nak kan ISLAM, sebab kalau nak ISLAM mesti tak berpakat dengan golongan EX UMNO dan DAP. Kalau nak kan keadilan yang lebih adil dari UMNO itu aku boleh terima. Tak pa tak pa... inikalilah kita semua kasi peluang pada PAS untuk dapat kuasa dan lihat apa PAS boleh buat dengan kuasa itu.

Hudud bukan agenda utama tu pun strategi ker? Keh keh... tak pa tak pa... hang boleh tulis 2000 patah perktaan untuk jelaskan strategi hang tu pada para pembaca blog hang ni... tapi sedikit masa lagi, PAS akan pegang kuasa itu, dan KAMI pula akan judge PAS, dan masa itu kita akan lihat samada KAMI atau HANGPA yang akan menjilat ludah sendiri (kami tak pernah jilat ludah kami balik, tapi hangpa dah banyak kali, sebab fatwa kaum kera - contoh fatwa kaum kera - HARAM berpakat dengan parti politik bukan Islam :p)

Bila aku cakap "fatwa" - tak merujuk pada Ulama, tapi pada macai2 kat bawah ni.... tak kiralah UMNO ke PAS.... 2x5 aja...

Tak perlu reply apa2, sebab KAMI nak UNDI dan TENGOK selepas ini - INI KALI LAH

**** ATAS PAGAR SOKONG PAKATAN MENANG****

Tanpa Nama berkata...

Cakap pong pang pong pang pun tak guna Khairi, lepas PRU13 ni kami nak tengok hukum hudud boleh PAS laksanakan ke tak... ke nak cakap tak boleh nak laksanakan sebab STRATEGI juga, STRATEGI pala otak hang...

Hamkachan berkata...

saudar khairi

Alhamdulliah..wa salute lu bro..keep it up InshaAllah

cuma jangan cepat melatah dengan komen komen macai umporno(pengaruh tv3suku rtm rancangan tipu menipu etc)


kehkehkeh

woha?puiiih woha!

Tanpa Nama berkata...

Suda laaa...double std...mcm ni punya jelas pun ko nk dolak dalik...my God!

Tanpa Nama berkata...

sket2 macai UMNO, tak sekepala sket macai UMNO,

>>> Karpal Sigh tu tak sokong Hudud tu macai UMNO jugak ker? Keh keh...

>>> Ustaz Nasya tak sekepala dengan PAS tu macai UMNO jugak ker? Keh keh.... Ustaz Nasya pun kena... aku apa ada hal...

>>> Mat Sabu yang cenderung ke arah syiah tu boleh aku cakap macai syiah ker? har har... macai syiah....

>>> DSAI sokong pergunaan nama Allah SWT oleh kritian, macai kristian ker? kah kah...

kah kah kah... kelakor betul bebudak politik ni... muahhhha....

Tanpa Nama berkata...

What?? The biggest joke that i ever heard...the so called islamic party cannot be 100% supported!!! Wo wo wo... How if i rephrase it...stand islam bukan stand aku 100% dan aku pro islam bukan bermakna aku sokong islam 100%...what the contradict! Tu la problemnya bila kita ingt diri kita ni dh trlbh bagus...x nk dgr nasihat ulama2 murshid...tak tau mcmana aku nk hidup klu aku ckp...stand dakwah tabligh bukan stand aku 100% dan aku pro dakwah tabligh bkn bermakna aku sokong dakwah tabligh 100%...bila ust hadi kata jgn amek islam separuh2, org pas gelak sakan pasai depa ingt tu hanya utk org umno...seronok sgt gelak sampai x sedaq rupanya pas pun separuh islam separuh sekular...tu pasai tak blh ikut 100%...i hope this is the turning point for you and others to start seeing why pas and umno are the same...

Tanpa Nama berkata...

Mcm ni pun hang nak salute??? OMG! Nk cari dalil berdebat pun mcm bdk tadika, yg tu hang nk salute....end of the world...kesian...

Tanpa Nama berkata...

itu dia sendiri kot,

masuk lif, tekan butang,

jangan lupa blog ni ada 7 follower jer, ke dah bertambah sejak famous kritik blog orang lain... hehe...

Tanpa Nama berkata...

dia tersasullah, sebab banyak sangat reply semejak dua menjak dia kritik blog hamka,

gila r jatuh reputasi blog ni dengan komen2 macam ni...

boleh dapat award - blogger paling banyak kena soal jawab... bak kata khairi, apa ada dengan jumlah follower, yang penting, banyak post kena jawab.... :p

Tanpa Nama berkata...

TAK NAK BUAT HUDUD pun STRATEGI ker? Aik apasal sama ja dengan strategi BN?

Kalah maharaja lawak blog ko ni.... KAH KAH KAH...

Tanpa Nama berkata...

hi semua,

saja datang melawat... ini ruang luahan perasan ker?

Tanpa Nama berkata...

PAS nak buat ISLAM? aku percaya... PAKATAN? khairi khairi... tengok video kat bawah.... Strategi otak lu...

http://www.youtube.com/watch?v=b99pPxE1MY0

Tanpa Nama berkata...

"Berpakat itu strategi politik pilihanraya. "

Berpakat otak anda, 6 kawasan berlawan sesama sendiri apa, apa cerita? pakat apa namanya tu?

pakatan carca marba ka? strategi??

Tanpa Nama berkata...

puak puak umporrnooo ni akan tumbang tak lama je lagi....beEnd!





Tanpa Nama berkata...

khairi pun tumbang setelah terkejut banyak sangat reply du blognya... taniah2...

Tanpa Nama berkata...

hahaha....
aku sgt2 stuju dgn anon 20april 9.54am..

ini kalilah khairi terkejut... sblm ni blog dia komen hbis tggi 7 je kot.. kdg2 xde.. bila dia kutuk blog apa mayat ntah.. tetiba mencanak naik...

pas ni dia boleh dgn bangga dan takburnya.citer kat kwn2 dia blog dia dh dpt byk komen smpai 20 komen 30 komen kot..

hahahaha..... strategi politik dlm penulisan blog dia dh berjaya la. ..

Tanpa Nama berkata...

tapi malangnya komen2 tu banyak yang -ve dari yang +ve untuk blog dia. 10 nisbah 1 aku agak la... boleh kena demam panas kalau berterusan macam ni....

Tanpa Nama berkata...

Maksud ko, ko tak setuju dengan PAS 100%? PAS kan bawa dasar Islam kata ko, tapi ko tak setuju 100%...

ko setuju separuh, tak setuju separuh ka? itu bukan ker namanya tak confident?

aneh2 la ko ni...

Tanpa Nama berkata...

PAS kat HARAM berpakat dengan kapir Harbi, kapir zimmi tak apa boleh,

kafir harbi kafir yang tentang islam, kafir zimmi ialah kafir yang tidak menentang Islam.

Ko dengar sini baik, ko engineer, ko boleh tahu fatwa tu ada contradiction.

Karpal Sigh terang2 menentang hukum Islam = kafir Harbi.

So perjelaskan pada pembaca semua, macam mana PAS berpakat dengan Parti Karpal Sigh tak HARAM pulak?

Dan jika ko kata hanya Karpal yang menentang, cuma kamu petik satu nama pemimpin bukan PAS yang menyokong Hukum Islam dilaksanakan. Petik tengok. Sebab tiada. 0.

So bila orang cakap fatwa kaum kera - Marah bebeno ko yer khairi. Ha now, JAWAB. Jangan buat2 bz pulak, ko dah dapat apa yang ko nak. Comment blog ko dah banyak kan?

Tanpa Nama berkata...

Anon 2.07..
Pd aku tu bkn nya tak konfiden...tu namanya teloq separuh masak...bebdk baru nk brpolitik...tu la problemnya bila dr pinggang ke atas pakai baju pas...pinggang ke bwh pakai baju dap...mulut ckp islam tp yg bwh x sunat...

Tanpa Nama berkata...

dia pikir kita yang atas pagar ni bodoh2 belaka kot?

aku seorang ke yang atas pagar? hehe... jangan terkejut khairi, ikut kajian, 40% adalah kerajaan, 40% adalah pembangkang dan 20% adalah "atas pagar"... ko silap bila fikir kami yang atas pagar ni tiada pendirian, bodoh dan lain2...

tak semestinya bila atas pagar dikira tak ambil peduli hal negara, tak ambil peduli hal politik etc dan pelbagai lagi tomahan... tapi kami sebenarnya dah muak dengan permainan politik kotor dan taksub pada makhluk... mempergunakan Islam untuk politik dan memg islamkan politik.

kasihan ko khairi... blog ko dah jadi tempat 20% sini buang sampah...

Tanpa Nama berkata...

KHAIRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Ko jawab akuuuu APA PASAL PKR VS PAS di 7 KAAWASAANNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

STRATEGI OTTTTTTTAAAAKKKK LUUUUUUUUU!!!!

Lu orang susah payah kena maki, buat kerja, buat itu ini jadi penyokong totok, jadi macai, tengok2 pemimpin2 hangpa gila KERUSI!!!!

marah pun ada, aku tak da la FANATIK sangat dengan pakatan, tapi aku sokong PAKATAN daripada BN, tapi PAKATAN pun macam haram jadah jer giler kerusi ptuih ptuih.... belum sampai putrajaya dan berebut2!!!!!!!!!!!!!!!

PANAS HATI haiZZZZZ!!!! kang aku jadi atas pagar kang, ko cakap tak ada pendirian... ko jawab khairi, ko jangan nak hilangkan diri pulak! attack blog orang lain pandai, ko cakap Hamka tak pandai cakap politik, ko pandai kan? Ko jelaskan persoalan aku sekarang.

Khairi Mohd berkata...

Morons and idiots...

Any organization, company, party has a core value. Piagam. Islam has pillars. It is common vision that hold people together.

Each member entitled responsibility to provide ideas, inovations that will drive the group with the best vision out of all.

Kalau semua ahli umno angguk pada najib then bn as a whole is a function of one persons idea.

I wonder korang ni murid darjah berapa.

Khairi Mohd berkata...

Macai...

Khairi Mohd berkata...

Anon1. Bab hudud. My stand with ust asri. The view is against pas.

Anon2. Macai. PAS dan PKR dah sort out the issue. Aku tahu lepas ni kau akan bawa issue marxis dan pil kuda. I am still reviewing the speech dan hoepfully ada pencerahan nanti. I believe PAS is getting nervous for a big foght getting closer.

Anon3. Tahalluf siasiy. Bn berpakat dgn mca xefisyen tentang rasuah Dan islam bn nampal longgar. Pas pkr dan dap on common ground utk banteras rasuah dan pentadbiran efisyen

Anon 4. Macai...

Khairi Mohd berkata...

Bila pas berubah org akan kondem. Bila pas ditakuk lama org akan kondem. This is normal bila kita cari yg buruk2.

As i said pas, yg aku nampak, ada kelemahan. Dari dulu aku berpendapat pas perlu berubah. Dan nampak kini sudah berubah dengan lehadiran profesional dlm pas.

Khairi Mohd berkata...

Ramai orang berfikir simplistik bila benda tu tak penting bagi dia dan bila bercakap berkenaan strategi dia sebut benda2 bodoh.

PAS berdepan byk cabaran dalam menegakkan islam. Antaranya nak tarbiah otak beku orang mcm kau yg memerlukan strategi paling sukar. Orang jahiliyah macam kau yg akan gagalkan strategi Islam.

Khairi Mohd berkata...

He is not me. Don't salute me. Salute Allah that gives us brain to think and do goods.

Khairi Mohd berkata...

Karpal singh tu bukan islam. Kau yg islam tak sokong usaha org lain lebih teruk dr karpal singh.

Korek otak anda dan buang.

Khairi Mohd berkata...

Jap lg aku tumbang. Ngantuk gila ni.

Khairi Mohd berkata...

Fitnah. I dont know you. Allah knows. See you in court akhirat.

Khairi Mohd berkata...

Tak ada siapa nak demam dgn komen2 murahan mcm ni. Aku taip sebelah mata je ni.

Tanpa Nama berkata...

Korang sume xpyah nk wt soalan2 bdo lh,tnye diri sndri,ckup ke solat kamu tu,briman pd agama jgn pening kn pale tu,bace pastu kuar xpyah nk wt ati sape2 pnas

Tanpa Nama berkata...

TIBA-TIBA JADI TUMPUAN PULAK BLOG KO NI...
BAGUS STRATEGI PEMASARAN...HAHAHA

Tanpa Nama berkata...

Hang kata x nk jwb komen yg x layak dijwb tp aku tgk itu la komen2 yg hang layan...nk tunggu jgk jwpn hang utk komen anon 8.43...

Tanpa Nama berkata...

yang sedihnya ko tu..berpandukan follower dari pemahaman akal..huhu sedihnya aku huhuhu

Tanpa Nama berkata...

spin... spin... spin... org buat avatar.. madal juta2 untung bilion2. org buat video mustafa.. modal byk mana.. cgi..effek mana.. studio mana yg canggih... berapa juta untungnye... dapat box office ke.... spin.. spin.. spin... mana konsep tabayanun( siasatnye..alhujurat ayat 6 ).. bila nak siasat... lps pru ke.... spin.. spin.. spin... Maaflah respon ke post asal pasal video... Ginilah... Kiata sama2 solat sunat isthikharah.. minta Allah bagi clue.. petunjuk siapa sebenarnye betul... nampaknya 2x5 je politik parti nie..

maaf en khairi... saya bukan macai.. saya atas pagar batu lebar 2 kaki.. payah nak jatuh... insyallah..

mohon maaf... selidik betul2..ya.. bak dailog tu pakai soundeffect mana... ( rasa nak masuk calon film award lah.. boleh menang nie... spin..spin..spin..

Semuga semua orang Melayu Islam bersatu padu.. elakkan perpecahan... Semangat Hijrah kaum Muhajirin Ansar... kita Semua Melayu Islam...

mohon ampun sekali lagi..

wassalam...

kakayaya berkata...

mana celah mana button like ni menyorok?. cari x jumpee.. hmmm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Goodreads

Books I read

A Brief History of Time
Seven Habits of Highly Effective People
The Power of Now: A Guide to Spiritual Enlightenment
Hadith 40
ESQ Way 165
Lā Tahzan: Jangan Bersedih!
A World Without Islam
A History of God: The 4,000-Year Quest of Judaism, Christianity, and Islam
No god but God: The Origins, Evolution and Future of Islam
Muhammad: A Prophet for Our Time
Parallel Worlds: A Journey Through Creation, Higher Dimensions, and the Future of the Cosmos
The Road to Mecca


Khairi's favorite books »