Sabtu, 29 Ogos 2015

The fault in our stars

At night, looking up to the sky, there are two things that we can choose to observe.
  1. The bright shining stars 
  2. Or the black canvas between the stars that scientifically hide monstrous creation like black holes, dark matters, or lambda that is slowing the gravity down until the whole space collapse...
Life that is given to us is symmetrical. It is in equilibrium, which means that it is impossible for the good things to exist with the absence of equivalent bad things. To see the rainbow, you have to deal with the rain.

I love Hazel Grace and Augustus Waters. The strength, the honesty, the way they discussed their faith in a manner that death for them is real, and is happening... it stung my conscience deeply. Seriously, if you want to listen to the deepest talk about faith, about hereafter, listen to the one that will be hung to death tomorrow. It will be as creepy as how it is going to be.

Banyak benda hodoh dalam hidup ni kalau kita nak collect masuk dalam kepala, kalau tanya orang Melayu mungkin akan dijawab berbaur politik tapi kalau tanya mereka yang tinggal di Palestine, di Haiti, di Somalia atau di Setinggan jawapan mereka akan muncul jauh lebih menyayat hati. Di FB, di paper, di online paper, banyak benda hodoh untuk kita baca dan simpan dalam kepala, yang mana masa yang kita guna untuk menilik cerita-cerita, video-video, dan cacian-cacian di media sosial adalah sebenarnya umpama kita berbaring di padang di waktu malam dan melihat ruang hitam yang ada di antara bintang-bintang.

Dalam badan Hazel dan Augustus ada cancer. Tahap 4. Hazel mempunyai ketumbuhan di thyroid yang menyebabkan paru-parunya lemah yang setiap masa hidungnya berwayar untuk bantuan oksigen, manakala Augustus pula ada barah tulang yang merebak ke seluruh tulang di tubuhnya, menjangkiti organ dalamannya. Their life basically fall on the dark sky between those bright shining stars. They have short life. But, it is not the short time is counted, they said, but how you fill it.

Between 0 and 1, you can create infinity of numbers to fill in between them. 0.1, 0.11, 0.984857684567845... and so on. Infinities. It is as meaningful as infinities between 2 and 3, or between 0 and ∞. Sesetengah orang mungkin sudah hidup selama tiga puluh tahun tetapi masih belum tahu apa yang sebenarnya ia mahu dalam hidup, malah masih mencari-cari apa itu rasanya cinta. Jadi apa ertinya 30 tahun itu bagi dia? Apa erti 400 tahun hidupnya pokok Jati di hutan itu yang berdiri kaku melihat awan dan hujan langsung tiada cita-cita, apatah lagi kebolehan merasai betapa nikmatnya tatkala dapat memeluk seorang isteri.

So, utilize this life. Pilih apa yang awak nak lihat, bintang yang tersenyum atau space hitam antara mereka. 
 

1 ulasan:

Unknown berkata...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Goodreads

Books I read

A Brief History of Time
Seven Habits of Highly Effective People
The Power of Now: A Guide to Spiritual Enlightenment
Hadith 40
ESQ Way 165
Lā Tahzan: Jangan Bersedih!
A World Without Islam
A History of God: The 4,000-Year Quest of Judaism, Christianity, and Islam
No god but God: The Origins, Evolution and Future of Islam
Muhammad: A Prophet for Our Time
Parallel Worlds: A Journey Through Creation, Higher Dimensions, and the Future of the Cosmos
The Road to Mecca


Khairi's favorite books »