Selasa, 18 Februari 2014

Ahmad Mahir - Rest in peace with God.

Dah hampir sebulan rakan aku pergi. Ramai juga yang dah pergi. Pada usia muda. Hadi, pergi ketika usia 19thn, rasanya. Sekarang dia dah 32, tapi di alam sana.

Aku di Saudi duduk rumah arwah, Ahmad Mahir. Tahun 2008 dulu dia bertugas kat sini. Sekarang dia dah kembali ke alam yang kita semua tak tahu bagaimana. Pemergiannya amat mengejutkan dan semua terasa bagai sekelip mata.

Allah. Suatu hari nanti, giliran aku pula.

Aku ni kalau ikut amalan, memang langsung tak bersedia. Aku tak tahu nak menjawab apa nanti kalau ditanya subjek-subjek agama. Semakin tua, aku semakin pelupa dan banyak benda penting aku dah lupa, dan apabila mahu menerangkan kembali aku macam nyanyuk.

Aku dah tak biasa menulis.

Menulis tak boleh semberono tanpa pengetahuan. Takkan nak tulis benda kita tak tahu. Apatah lagi berkaitan kehidupan dan kematian.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Goodreads

Books I read

A Brief History of Time
Seven Habits of Highly Effective People
The Power of Now: A Guide to Spiritual Enlightenment
Hadith 40
ESQ Way 165
Lā Tahzan: Jangan Bersedih!
A World Without Islam
A History of God: The 4,000-Year Quest of Judaism, Christianity, and Islam
No god but God: The Origins, Evolution and Future of Islam
Muhammad: A Prophet for Our Time
Parallel Worlds: A Journey Through Creation, Higher Dimensions, and the Future of the Cosmos
The Road to Mecca


Khairi's favorite books »